فرم ارزیابی اقامت اروپا فرم ارزیابی اقامت اروپا
اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپااخبار مهاجرتاقامت اتریشاقامت اروپااقامت اروپا از طریق تمکن مالیاقامت اسپانیااقامت انگلیساقامت ایتالیااقامت پرتغالاقامت سوئیساقامت فرانسهاقامت کانادااقامت لاتویا -لتونیاقامت یونانمهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مدارس شبانه روزیویزای توریستی کاناداویزای شینگن

اقامت یونان از طریق تمکن مالی

مهاجرت به یونان

اقامت اروپا از طریق خرید ملک اقامت اروپا از طریق خرید ملک

Contents

ویزای تمکن مالی در یونان چیست؟

یونان یکی از محبوب ترین کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن است .این کشور بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف را که مایل به اخذ اقامت اروپا هستند، به خود جذب می کند. اگرچه روش تمکن مالی در اروپا روشی متداول و کم هزینه در بعضی از کشورهای شینگن است. اما روش تمکن مالی یونان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی معروف تر است .لذا متقاضیان بیشماری نیز دارد. مجوز اقامت یونان برای افراد دارای تمکن مالی؛ نوعی اجازه اقامت است که برای اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا که مایل به اقامت در یونان هستند قابل اعمال است. 

این کشور ترکیبی هیجان‌انگیز از جزایر آفتاب‌گرفته، کوه‌ها و شهرهای پرجنب‌وجوش را ارائه می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در جهان است.پایتخت این کشور، آتن، رقیب شهر رم به عنوان شهری است که بیشترین تاثیر را بر تمدن غرب گذاشته است. با این حال،شما میتوانید آتن تاریخی را به عنوان خانه خود انتخاب نکنید زیرا حدود 40٪ از جمعیت این کشور در داخل و اطراف شهر زندگی می کنند. مضافا جذابیت اصلی یونان نه تنها در آتن بلکه در بیش از 1200 جزیره آن نهفته است. اکثر آنها کوچک و خالی از سکنه هستند، اما سایرین، مانند میکونوس؛ سانتورینی ؛ کرت و رودس، بزرگ و با جمعیت قابل توجهی هستند. این جزایر تمام امکانات رفاهی از جمله فرودگاه های بین المللی را دارند.برنامه تمکن یونان مناسب بازنشستگان (و سایر افراد با تمکن مالی کافی) است. این برنامه به عنوان FIP یونان شناخته می شود. خود حمایتی یونان ؛ شبیه ویزای D7 در پرتغال است .مزایای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی چیست؟

مزایای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی چیست؟

دستاورد اولیه:

  • این اجازه اقامت به متقاضی و اعضای خانواده که شرایط لازم را دارند اجازه می دهد تا برای مدت نامحدودی در یونان زندگی کنند.
  • در حال حاضر هیچ الزامی برای خرید ملک تحت این طرح وجود ندارد.
  • اگر متقاضی برای هر دوره زمانی در خارج از یونان بماند، اقامت لغو نمی شود، مشروط بر اینکه روند تمدید مانعی نداشته باشد.اما حضور ۱۸۳ روز در سال برای تمدید الزامی است. 
  • خانواده متقاضی نیز می توانند از این برنامه بهره مند شوند. اصطلاح “خانواده” به معنای همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال است و به عنوان افراد تحت تکفل متقاضی تلقی می شوند.
  • مجوز FIP به متقاضی و خانواده این امکان را می دهد که در کشورهای منطقه شینگن برای دوره هایی که بیش از 3 ماه در دوره های 6 ماهه نباشد، سفر کرده و بمانند.

مزیت ثانویه:

  • دسترسی به منابع درآمدی دلاری از طریق کسب درآمد از طریق املاک اجاره ای 
  • شرایط استخدام و کار برای آتیه فرزندان
  • آموزش و آموزش مرتبط با کار، از جمله کمک هزینه تحصیلی؛
  • به رسمیت شناختن مدارک و مدارک تحصیلی؛
  • حمایت اجتماعی، کمک های اجتماعی و تامین اجتماعی؛
  • مزایای معافیت مالیاتی؛
  • دسترسی به کالاها و خدمات (مانند حمل و نقل، موزه ها، رستوران ها و غیره)؛
  • آزادی تشکل و عضویت در باشگاه های ورزشی ؛
  • دسترسی بدون محدودیت به کل قلمرو کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن. 

    اطلاعات تکمیلی در مورد اقامت یونان از طریق خرید ملک-سرمایه گذاری کلیک کنید.

    شرایط تمکن مالی یونان و الحاق خانواده

شرایط تمکن مالی یونان و الحاق خانواده:

افراد دارای تمکن مالی کشورهای غیر اتحادیه اروپا واجد شرایط اخذ اقامت تمکن مالی هستند.آنها می توانند بودجه کافی را مطابق با درآمد ثابت سالانه برای پوشش هزینه های زندگی در یونان نشان دهند. در حال حاضر این مبلغ حداقل 2000.00 یورو در ماه (یعنی بیست و چهار هزار یورو در سال) برای متقاضی اصلی تعیین شده است. این مبلغ در صورت همراه داشتن همسر 20 درصد و برای هر فرزند 15 درصد اضافه می شود.

  1. اعضای خانواده عبارتند از: الف) همسر اسپانسر، مشروط بر اینکه 18 سال یا بزرگتر باشد (حداکثر 1 همسر مجاز)، ب) فرزندان متقابل ازدواج نکرده زیر 18 سال و همچنین صغیر (زیرتر). 18 سال) فرزندان خوانده مجرد آن ج) سایر فرزندان زیر 18 سال حامی و همسرش از جمله فرزندان خوانده به شرطی که حضانت یا به کفیل یا همسر دیگر داده شده باشد.
  2. در صورت ازدواج چندهمسری، نه همسر دیگر و نه فرزندان صغیر همسر دیگر و کفیل مجاز نیستند.

برای سریعترین زمان اخذ اقامت اروپا کلیک کنید.

تمایز تمکن مالی و ویزای طلایی یونان:

نکته مهم اینست که در این نوع اقامت ؛ برخلاف ویزای طلایی یونان که نیاز به سرمایه گذاری حداقلی ۲۵۰ هزار یورویی دارد این روش ابدا نیاز به صرف هزینه ندارد. بلکه صرفا با نشان دادن درآمد کافی سالانه از منابع مستقل مالی از جمله بازنشستگی یا سود سهام  یا اجاره املاک و مستغلات در ایران ؛ شما واجد شرایط اقامت تمکن مالی یونان خواهید بود؛ میزان درآمد مورد نیاز به شرح ذیل است:

  • متقاضی اصلی: حداقل درآمد 2000 یورو (~2400 دلار) در ماه را  نشان دهید .
  • همسر: مبلغ فوق را 20 درصد یا 400 یورو (480 دلار) در ماه افزایش دهید.
  • به ازای هر کودک: 15٪ یا 300 یورو (~ 360 دلار) در ماه اضافه کنید.منابع مورد قبول اثبات تمکن مالی یونان

منابع مورد قبول اثبات تمکن مالی یونان:

منشا درآمد مورد نیاز و منابع آن نباید از درآمدهای شغلی متقاضی باشد بلکه باید از منابع ذیل تامین شود:

  • درآمدهای حاصل از اجاره مالکیت املاک و مستغلات تجاری اداری و یا مسکونی
  • سود سهام کارخانجات ؛ بنگاه ها؛ بیمارستانها داروخانه ها؛آزمایشگاه ها 
  • حقوق بازنشستگی
  • سود سپرده بانکی
  • هر گونه درآمدهای غیر شغلی
  • ترکیب هر یک از حالتهای فوق

ضمنا توجه کنید که در این حالت الزام به تامین مسکن در یونان خواهید داشت حال این مسکن اجاره ای و یا خرید باشد. البته در این حالت اگر قصد خرید ملک داشته باشید؛ لازم نیست حتما قیمت آن حداقل ۲۵۰ هزار یورو باشد بلکه خرید خانه کمتر از آن نیز مقدور است.که امکان آن حتی در آتن و حومه آن امکان پذیر است. اما دقت کنید که اگر قصد خرید ملک ۲۵۰ هزار یورویی به بالا دارید اصلا صلاح نیست که از روش تمکن مالی استفاده کنید چرا که روش تمکن الزام به حضور حداقل ۶ ماهه را در یونان دارد در حالی که روش خرید ملک این محدودیت را ندارد.در واقع روش خرید ملک همان روش اخذ اقامت طلایی یونان است.

جهت اخذ اطلاعات بیشتر در مورد اقامت اروپا از راه تمکن مالی کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز تمکن مالی یونان

مدارک مورد نیاز تمکن مالی یونان:

توجه کنید که شما در دو مرحله نیاز به آماده سازی مدارک دارید ؛ مرحله اول در ایران و تهیه مدارک جهت ارائه به سفارت جهت دریافت ویزای ورود به یونان و در مرحله دوم آماده سازی مدارک جهت ارائه به شهرداری شهر مورد انتخاب در یونان به مقامات مهاجرت یونان جهت تبدیل ویزای ورود خود به یونان به کارت اقامت تمکن مالی.لذا مدارک مورد نیاز به ترتیب مراحل انجام کار که در بخش بعدی در قسمت مراحل آمده است به شرح ذیل است:

به منظور اطلاعات بیشتر در مورد  اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی کلیک کنید.

مدارک مرحله اول اقامت تمکن مالی یونان

مدارک مرحله اول اقامت تمکن مالی یونان:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل سه ماه پس از تاریخ انقضای ویزا
  • گواهی سابقه کیفری متقاضی از مراجع ذیصلاح کشور مبدا
  • گواهی پزشکی توسط یک موسسه دولتی یا خصوصی شناخته شده، که ثابت کند متقاضی از بیماری‌هایی که بر اساس استانداردهای بین‌المللی سازمان بهداشت جهانی می‌تواند برای سلامت عمومی خطرناک باشد، رنج نمی‌برد.
  • شواهدی مانند اظهارنامه بانک، تامین اجتماعی، بازنشستگی مبنی بر اینکه شما درآمد سالانه لازم 2000 یورو در ماه را دارید (وجوه اضافی، 20٪ برای همسر، 15٪ برای هر فرزند)درآمد مربوط به اقامت تمکن مالی یونان چگونه ثابت می شود؟ 

 درآمد مربوط به اقامت تمکن مالی یونان چگونه ثابت می شود؟ 

  • مدارکی دال بر واریز کافی حساب بانکی 
  • شواهدی مبنی بر درآمد شغلی کافی از منابع حاصل از خارج از یونان،
  • مستمری سالانه،
  • سایر منابع درآمد (درآمد اجاره، سود سهام، فروش سهام یا دارایی از دارایی های تجاری) 
  • سود سپرده بانکی
  • هر ترکیبی از موارد فوق
  • گواهی مبنی بر اینکه متقاضی برای پوشش کامل مراقبت‌ها و هزینه‌های پزشکی خود در طول اقامت در یونان به یک بیمه‌گر پزشکی مراجعه کرده است. 

     شما میتوانید در مورد اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی اطلاعات جامع با کلیک کسب نمایید.

    مدارک مرحله دوم در تمکن مالی یونان

مدارک مرحله دوم در تمکن مالی یونان:

  • فرم درخواست در دو (2) نسخه
  • چهار (4) عکس گذرنامه رنگی اخیر
  • کپی واقعی پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی معادل که توسط یونان به رسمیت شناخته شده است، همراه با ویزای معتبر
  • هزینه تمبر – توسط اداره مالیات یونان صادر می شود
  • گواهی مبنی بر اینکه متقاضی برای پوشش کامل هزینه ها و مراقبت های پزشکی خود به بیمه درمانی مراجعه کرده است.
  • شواهدی مبنی بر اینکه تبعه کشور ثالث دارای بودجه کافی در سطح درآمد ثابت سالانه است.مراحل و فرآیند درخواست ویزای تمکن مالی یونان

مراحل و فرآیند درخواست ویزای تمکن مالی یونان:

برای دریافت مجوز اقامت، مراحل زیر باید طی شود.

مرحله 1 – دریافت ویزا

متقاضی ویزای ویژه ای را از سفارت/کنسولگری ذیصلاح یونان در کشور ایران دریافت می کند. متقاضی باید شخصاً حاضر شود و در رابطه با هدف درخواست خود به طور خلاصه مصاحبه شود.مدارک مورد نیاز در بخش مدارک آورده شده است.

مرحله 2 – درخواست برای مجوز اقامت

متقاضی پس از ورود به یونان و تا پایان اعتبار ویزای ویژه خود، برای اجازه اقامت اقدام می کند. مدارک مورد نیاز

جهت ارائه به مقامات محلی اداره مهاجرت شهر محل اقامت خود در یونان به شرح ذکر شده در قسمت مدارک ارائه شده است.تمدید اقامت تمکن مالی؛ اقامت دائم و پاسپورت یونان

تمدید اقامت تمکن مالی؛ اقامت دائم و پاسپورت یونان:

مدت زمان و تمدید:

مجوز اقامت برای افراد مستقل از نظر مالی  دو سال اعتبار دارد  و هر بار که درخواست تمدید شود ، به شرط رعایت مستمر سایر شرایط، برای دو سال قابل تمدید است . اجازه اقامت برای اعضای خانواده باید همزمان با مجوز حامی منقضی یا تمدید شود.و برای اینکه بتوانید ویزای FIP خود را تمدید کنید، باید حداقل شش ماه را در هر سال سپری کنید .

آیا این اقامت می تواند منجر به تابعیت شود؟

پس از گذراندن اقامت FIP به مدت هفت سال، شما واجد شرایط اقامت دائم یونان و/یا تابعیت می شوید. اما اگر تصمیم به تابعیت دارید، به خاطر داشته باشید که یک امتحان نسبتاً پیچیده در مورد تاریخ، آداب و رسوم و سیاست یونان وجود دارد.و البته مقامات محلی این آزمون را به زبان یونانی برگزار خواهند کرد. با این حال، به عنوان یک مزیت، یونان تابعیت مضاعف را بدون هیچ محدودیتی اجازه می دهد.

چنانچه در مورد سریع ترین زمان اخذ اقامت اروپا مایلید اطلاعات جامعی کسب کنید کلیک کنید.

ویزای نوع D که توسط مقامات کنسولی یونان

توجه:   

ویزای نوع D که توسط مقامات کنسولی یونان در ایران صادر می شود به عنوان پیش نیاز برای صدور مجوز اقامت پس از ورود افراد به یونان تلقی می شود و این ویزا صرفا برای ورود به یونان است ؛ لذا به اشتباه  تصور نکنید که پس از ورود به یونان کار تمام است و شما مجوز اقامت دارید.بلکه ویزای تایپ D شما تنها یکسال اعتبار دارد و در واقع صرفا یک ویزا است نه کارت اقامت ! لذا بلافاصله پس از ورود به یونان باید مرحله دوم کار که در بالا ذکر شد آغاز شود.تا نهایتا اقامت دو ساله اول شما صادر گردد.هزینه و مدت زمان ویزای تمکن مالی یونان چقدر است؟

هزینه و مدت زمان ویزای تمکن مالی یونان چقدر است؟

دسته ویزا یورو
هزینه ویزا 75 یورو
هزینه ویزا برای هر یک از اعضای خانواده 75 یورو
هزینه اداری 150 یورو
هزینه اداری برای هر یک از اعضای خانواده 150 یورو

زمان پردازش ویزای کوتاه مدت یونان ممکن است تا 15 روز طول بکشد . بسته به شرایط خاص شما، این دوره ممکن است تا 30 روز تمدید شود. موارد استثنایی ممکن است تا 60 روز طول بکشد، به خصوص در مواردی که سفارتخانه های یونان ممکن است مجبور شوند با سایر سفارتخانه ها / کنسولگری های شینگن در مورد پرونده شما مشورت کنند.برنامه تمکن مالی یونان در یک نگاه

برنامه تمکن مالی یونان در یک نگاه

نوع برنامه ویزای مستقل مالی-تمکن مالی
زمان شهروندی 7 سال
زمان رسیدن به اقامت دائم 5 سال
حداقل سرمایه گذاری هیچ یک. اثبات درآمد ماهانه 2000 یورو
شرط حضور فیزیکی 183 روز در سال
زمان پردازش برنامه 2-3 ماه
شهروندی اجازه سفر بدون ویزا را می دهد 185 مقصد، از جمله کشورهای شنگن
انواع مشارکت در دسترس است

مدت اقامت اولیه

بدون نیاز به سرمایه گذاری

۲ سال

هزینه های زندگی در یونان

هزینه های زندگی در یونان:

به طور کلی، هزینه های تخمینی ماهانه برای یک نفر حدود 700 دلار برای چیزهایی مانند آب، برق، گرمایش و غیره است، در حالی که یک خانواده چهار نفره می تواند با حدود 2500 دلار در ماه به خوبی زندگی کند. وقتی صحبت از قیمت اجاره به میان می‌آید، در مناطق مختلف، می‌توانید آپارتمان‌هایی با قیمت‌های کمتر از 230 تا 600 دلار یا قیمت‌های بالاتر، 500 تا 1200 دلار برای آپارتمان‌های بزرگ‌تر پیدا کنید.

در اینجا میانگین هزینه های زندگی در یونان ارائه شده است:

محل اقامت (اجاره) هزینه ماهیانه
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 400 دلار
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 335 دلار
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 700 دلار
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 645 دلار
محل اقامت PRICE در هر متر مربع
قیمت خرید آپارتمان در سیتی سنتر 2020 دلار
قیمت خرید آپارتمان خارج از مرکز 1720 دلار

هزینه های زندگی برای تمکن یونان

غذا هزینه ها
شیر 1.30 دلار
برنج 1.80 دلار
تخم مرغ 3.20 دلار
گوجه فرنگی 1.60 دلار
سیب زمینی 0.90 دلار
سیب (کیلوگرم) 1.70 دلار

 

خدمات رفاهی هزینه های ماهانه (85 متر مربع)
برق، آب، گرمایش، سرمایش، زباله 180 دلار

گزینه های مهاجرتی جایگزین تمکن یونان :نتیجه گیری و سخن پایانی:

هیچ نسخه واحدی برای افراد برای مهاجرت وجود ندارد؛هر نفر به فراخور شرایط خود میتواند یکی از روشها را انتخاب کند. چنانچه متقاضی در ایران درآمد مکفی و قابل توجه دارد و این در آمد منوط به حضور وی در ایران است. اقامت تمکن مالی نه تنها یونان بلکه اقامت تمکن مالی  پرتغال؛یونان؛فرانسه؛اتریش نیز مناسب چنین افرادی نیست بلکه ویزای طلایی اروپا شامل هر یک از کشورهای پرتغال؛یونان؛فرانسه؛اتریش و یونان بهترین گزینه برای چنین افرادی است.با چنین برنامه ای افراد می توانند خانواده را مشمول مزایای این طرح کنند زیرا بیشترین دغدغه والدین فرزندان هستند؛ که بدلیل مشغله کاری والدین فرصتها را از دست میدهند.

گزینه های مهاجرتی جایگزین تمکن یونان :

والدینی که تمکن مالی خوبی دارند اما مشغله فراوان کاری در ایران دارند واجد شرایط ویزای تمکن مالی یونان نیستند.تجار ؛بازاریان؛پیمانکاران ساخت و ساز ؛ پزشکان متخصص و هر گونه مشاغل کارفرمایی از جمله این افراد هستند. این گروه بدلیل عدم امکان حضور در یونان به مدت حداقل ۶ ماه واجد شرایط تمکن مالی یونان نیستند.

بهترین گزینه برای آنها اقامت طلایی یونان از طریق خرید ملک است. اگر هم نمیخواهید از این راه اقامت بگیرید.لااقل فرزندان را اسیر خود نکنید.گزینه دیگر راه چاره برای فرزندان در حالتی که والدین دارای تمکن مالی است آن است که چنانچه فرزندان زیر ۱۸ سال هستند آنها را برای تحصیل به کشورهایی مانند سوئیس ؛فرانسه؛انگلیس و یا کانادا در مدارس شبانه روزی بفرستند.بخش اعزام فرزندان زیر ۱۸ سال به اروپا را در وبسایت ما بخوانید.

چنانچه فرزندان بالای ۱۸ سال هستند از طریق کالجها و دانشگاهها اقدام کنند. ضمنا ما اکیدا به شما دوست عزیز که فرزندان زیر ۱۸ سال دارید توصیه میکنیم که آنها را به موقع در کلاسهای زبان ثبت نام کنند. توجه کنید که برای زبان انگلیسی موسسه کانون زبان و نه هر موسسه دیگر توصیه می شود. ارجح اینکه فرزندان را از کودکی در کلاسهای زبان فرانسه ثبت نام کنید ؛ فراموش نکنید زبان فرانسه نسبت به زبان انگلیسی شرایط بهتری برای فرزندان فراهم میکند و پتانسیل تحصیل آنها را نه تنها در فرانسه بلکه در کانادا هم مهیا می کند.مضافا فرصت های شغلی بینظیری برای فرانسوی زبانها در کانادا فراهم است . کانادا برنامه های فراگیری برای دانشجویان و مهاجران فرانسوی زبان نه تنها در ایالت کبک بلکه در سایر ایالات کانادا فراهم کرده است.

تمکن مالی با درآمد ارزی در یونان:

خلاصه اینکه اقامت از روش تمکن مالی بهترین گزینه برای افراد متمکن است به شرط آنکه بتوانند حد اقل نیمی از سال را در کشور مقصد بگذرانند و همچنین انتظار کار و اخذ درآمد در یونان نداشته باشند؛البته بدیهی است که افراد مجاز به خرید املاک و مستغلات به قصد اجاره هستند.لذا اخذ درآمد در یونان به این شکل مقدور است.لذا منطقی است که ما انتظار درآمد ارزی داشته باشیم؛ زیرا با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان درآمد ریالی در داخل و هزینه ارزی در یونان ممکن است تا یکسال جواب دهد.

اما این رویه برای افراد در دراز مدت جوابگو نخواهد بود. برای همین است که خیلی از افراد بدلیل عدم اجازه کار از روش تمکن مالی یونان استقبال نمیکنند. البته توجه کنید که شرایط روش تمکن مالی در همه کشورها تقریبا یکسان است. علی الخصوص عدم اجازه کار پاشنه آشیل این روش است . شما باید از محل درآمدی خودتان در کشور مبدا ؛ منابع هزینه در مقصد را تامین کنید؛ و به عبارتی سربار کشور مقصد نباشند.

سوالات متداول:

اقامت تمکن مالی یونان

برای مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی چقدر سرمایه لازم است؟

روش تمکن مالی نیاز به سرمایه گذاری ندارد؛ فقط باید دارای تمکن مالی باشد.

میزان تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ اقامت برای متقاضی اصلی ماهیانه ۲۰۰۰ یورو و برای هر فرد بزرگسال تحت تکفل ۲۰٪ و برای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۱۵٪ اضافه میشود.

شرط حضور در یونان در روش تمکن مالی چند روز است؟

حداقل ۶ ماه در سال شرط حضور دارد.

آیا با این نوع اقامت در این کشور اجازه ثبت شرکت هم داریم؟

بله ؛ شما از روش تمکن مالی یونان اجازه ثبت شرکت و فعالیت دارید.

 

آیا بدون سرمایه گذاری میتوان اقامت یونان را به دست آورد؟

بله از روش تمکن مالی امکان اخذ اقامت یونان وجود دارد.

آیا در اقامت یونان از طریق تمکن مالی، افراد اجازه کار در این کشور را دارند؟

خیر؛ اساسا در روش تمکن مالی فرض بر این است که افراد دارای تمکن مالی کافی برای زندگی در یونان هستند. اما با روش ثبت شرکت و خرید املاک مسکونی و تجاری و اجاره دادن آنها امکان کسب درآمد وجود دارد.

چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای تمکن مالی یونان هستند؟

کلیه افراد غیر اتحادیه اروپا در صورت داشتن تمکن مالی و بی نیاز از کار واجد شرایط هستند.

آیا اقامت تمکن مالی یونان منجر به دریافت اقامت دائم یونان می‌شود؟

بله؛ابتدا اقامت دو ساله و سپس اقامت ۳ ساله داده میشود و نهایتا بعد از ۵ سال به اقامت دائم ختم میشود.

با ویزای تمکن مالی چه زمانی می‌شود برای دریافت تابعیت و پاسپورت یونان اقدام کرد؟

پس از ۵ سال میتوان در صورت داشتن شرایط اقدام به پاسپورت نمود.

شرایط کار برای کسانی که ویزای تمکن مالی یونان را دریافت کرده‌اند، چگونه است؟

در روش تمکن اجازه کار وجود ندارد اما استارت کسب و کار مجاز است.

شیوه اثبات تمکن مالی برای ویزای تمکن مالی یونان چگونه است؟

متقاضی با توجه به نوع درآمد خود در کشور ایران باید مدارک مستند را تهیه کند. مثلا اگر منابع تمکن افراد حقوق بازنشستگی است باید گواهی رسمی از محل بازنشستگی خود ارائه کند و همچنین از محل درآمد سود سپرده بانکی نیز باید گواهی بانکی تامین شود و برای سایر موارد نیز مدارک مرتبط باید تهیه گردد بدیهی است کلیه مدارک باید ترجمه رسمی و به سفارت ارائه شود.

چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای تمکن مالی یونان هستند؟

شهروندان غیر اتحادیه اروپا با امکانات اقتصادی کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده خود بدون انجام هیچ گونه کار یا فعالیت تجاری در یونان، واجد شرایط درخواست ویزای تمکن مالی یونان هستند.

آیا می توانید ویزای تمکن مالی یونان را تمدید کنید؟

بله، می توانید ویزای تمکن مالی یونان را تمدید کنید. با این حال، از آنجایی که این نوع ویزا فقط برای یک سال اعتبار دارد، اگر می خواهید برای مدت طولانی تری در یونان بمانید، باید آن را برای اجازه اقامت تمدید کنید. شما باید یک درخواست در یونان به همراه مدارک مورد نیاز ارسال کنید.

آیا بعد از داشتن ویزای تمکن مالی در یونان می توان مجوز کار گرفت؟

بله، شما می توانید پس از داشتن ویزای تمکن مالی یونان، مجوز کار دریافت کنید. بسیاری از خارجی ها این کار را با انتقال به مجوز کار پس از درخواست و تمدید ویزای تمکن مالی انجام می دهند.

آیا هنگام درخواست اقامت یونان می توانید وام یا وام مسکن داشته باشید؟

خیر، هنگام درخواست اقامت یونان نمی توانید درخواست وام یا وام مسکن داشته باشید.

چه نوع بیمه درمانی برای درخواست ویزای تمکن مالی پذیرفته می شود؟

شما باید اصل و یک کپی از گواهی اعتباربخشی بیمه درمانی دولتی یا خصوصی را بدون پرداخت مشترک (یا کسر) که با یک نهاد بیمه مجاز به فعالیت در یونان قرارداد دارد، ارسال کنید.

آیا می توانید تحت اقامت تمکن مالی در یونان سرمایه گذاری کنید؟

بله شما مجاز هستید در یونان سرمایه گذاری کنید.

آیا با ویزای اقامت تمکن مالی در یونان اجازه تحصیل و کارآموزی بدون حقوق را می دهد؟

بله، ویزای اقامت تمکن مالی در یونان امکان تحصیل و کارآموزی بدون حقوق را فراهم می کند. افراد دارای ویزای اقامت تمکن مالی می توانند در یک مرکز آموزشی ثبت نام کنند و تحصیل کنند و همچنین در دوره های کارآموزی بدون حقوق در یک شرکت شرکت کنند.

تفاوت بین ویزای تمکن مالی و ویزای طلایی یونان چیست؟

تفاوت اصلی بین ویزای تمکن مالی و ویزای طلایی در یونان این است که ویزای طلایی نیاز به سطح مشخصی از سرمایه گذاری در یونان دارد، در حالی که ویزای تمکن مالی چنین نیست.

آیا برای درخواست ویزای تمکن مالی یونان نیاز به ارائه گواهی پزشکی دارم؟

بله، شما باید یک گواهی پزشکی از یک پزشک دارای مجوز ارائه دهید که ثابت کند شما هیچ بیماری عفونی یا شرایطی ندارید که سلامت عمومی در یونان را تهدید کند.

آیا برای درخواست ویزای تمکن مالی در یونان باید حساب بانکی یونان داشته باشم؟

بله، شما باید یک حساب بانکی یونانی داشته باشید تا مدارکی مبنی بر وجود وجوه کافی داشته باشید و هزینه‌های مربوط به اجازه اقامت خود را بپردازید.

<< 1 >>


اقامت اروپا از طریق استارتاپ اقامت اروپا از طریق استارتاپ
اقامت اروپا https://caspianmohajer.com/%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA/%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86%db%8c/

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا