فرم ارزیابی اقامت اروپا فرم ارزیابی اقامت اروپا
اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپااخبار مهاجرتاقامت اروپااقامت اروپا از طریق خرید ملکاقامت پرتغالاقامت لاتویا -لتونیاقامت یونان

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک-سرمایه گذاری

اقامت اسپانیا ویزای طلایی-۲۰۲۳

اقامت اروپا از طریق خرید ملک اقامت اروپا از طریق خرید ملک

Contents

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اقامت اسپانیا از راه خرید ملک ؛ روش مهاجرتی۱۰۰٪ قانونی و تضمینی و بدون زبان و بدون حضور است .مزایای این روش شامل اقامت خانوادگی و سفر آزادانه به ۲۸ کشورحوزه شینگن بدون محدودیت می باشد.

مهاجرت از راه ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

به طور خلاصه، کشورهای ارائه کننده گلدن ویزا از جمله اسپانیا؛  اقامت از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری را ارائه می‌کنند. اقامت اسپانیا از راه خرید ملک ؛ به سرمایه‌گذاران در ازای کمک‌هایشان به اقتصاد کشور، مجوز اقامت می‌دهند. اسپانیا یکی از کشورهایی است که از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کند. دولت؛ نوع و مقدار سرمایه‌گذاری از پیش تعیین‌شده را دیکته می‌کنند و در عوض شما را واجد شرایط زندگی قانونی در اسپانیا و کار در آنجا می‌کند.

اطلاعات در مورد اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی  کلیک کنید.

انواع سرمایه گذاری برای اخذ اقامت اروپا

انواع سرمایه گذاری برای اخذ اقامت اروپا :

 گزینه های شما بر اساس کشورانتخابی؛ متفاوت است. اما معمولا همه کشورهایی که گلدن ویزا دارند؛ نوع سرمایه گذاری در برخی دارایی های مالی (اوراق قرضه، سهام، یا سپرده بانکی)، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا راه اندازی یک شرکت متغیر هستند. پس از تکمیل سرمایه گذاری مورد نیاز، باید آن را برای حفظ وضعیت اقامت خود نگه دارید. معمولاً، همسر و فرزندان شما نیز می توانند ساکن کشور شوند. اقامت اسپانیا از راه خرید ملک؛ به تمام خانواده شما اجازه می‌دهد از مزایای زندگی در کشوری که استاندارد زندگی بالاتری دارد بهره مند شوند.

اقامت توسط برنامه های سرمایه گذاری موجود در اتحادیه اروپا معمولا به عنوان “ویزاهای طلایی” نامیده می شود، زیرا این نوع برنامه؛ فرصت “طلایی” برای زندگی در اروپا به سرمایه گذاران ارائه می دهند. معمولا تعداد معدودی از کشورهای اروپایی ؛ گزینه گلدن ویزا یا دادن ا قامت اسپانیا از راه خرید ملک را پیشنهاد میدهند. بعلاوه افراد نیز معمولا در پی اخذ اقامت کشورهایی اروپایی هستند که عضو شینگن باشند. لذا این محدودیت ها موجب شده است که تنها چند کشور که عضو شینگن نیز هستند؛در ازای سرمایه گذاری اقامت میدهند. معروفترین کشورهای گلدن ویزا عبارتند از اسپانیا؛پرتغال؛یونان؛لتونی(لاتویا) و قبرس جنوبی ؛ که البته قبرس جنوبی جزو کشورهای اتحادیه اروپا است اما هنوز عضو شینگن نیست .

برای اقامت اروپا از راه خرید ملک کلیک کنید.

اقامت اسپانیا از راه خرید ملک

چرا اقامت اسپانیا از راه خرید ملک را انتخاب کنید؟ 

با توجه به توضیحات فوق ؛ آیا برنامه اقامت اسپانیا با سرمایه گذاری همان چیزی است که به دنبال آن هستید؟

 اسپانیا نیازی به معرفی ندارد.آیا همیشه آرزو داشته اید که از آب و هوای مدیترانه ای لذت ببرید؟ 

فرهنگ، سنت ها، زبان اسپانیایی و آداب و رسوم آن مدت هاست که در سطح جهانی شناخته شده و مورد استقبال قرار گرفته است. اسپانیا چهاردهمین اقتصاد بزرگ جهان است، یکی از اعضای قدیمی اتحادیه اروپا، شینگن، منطقه یورو و ناتو است.اسپانیا همچنین سیزدهمین دریافت کننده بزرگ سرمایه گذاری مستقیم خارجی است که بیشتر ثابت می کند که سرمایه گذاران مدت هاست که برای فرصت ها به این کشور روی آورده اند. سه چهارم اقتصاد اسپانیا مبتنی بر خدمات است که عمدتاً به لطف نیروی کار بسیار تحصیلکرده و هزینه های معقول آن است. در نهایت، اسپانیا نزدیک به 80 میلیون گردشگر دارد که هر سال دلارهای زیادی را در این کشور خرج می کنند.

جهت اخذ اطلاعات بیشتر در مورد اقامت یونان از طریق خرید ملک-سرمایه گذاری کلیک کنید.

متقاضیان: 

فریلنسرهای دیجیتال و بازنشستگان ده ها سال است که از این طرح اسپانیا استقبال کرده اند. اسپانیا پیوندهای عالی با کشورهای آمریکای لاتین دارد. برخی از کشورهای آمریکای لاتین اسپانیولی صحبت میکنند. اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید، می‌توانید از اسپانیا به عنوان پایگاهی برای ارائه خدمات به بازارهای کشورهای ثالث استفاده کنید. اگر هم در ایران کسب و کار پر رونقی دارید و میخواهید آن را حفظ کنید ؛ بسیار عالی است اما از گرفتن اقامت بدون حضور غافل نشوید . حداقل آینده تحصیلی و شغلی فرزندانتان را در یک کشور استثنایی اروپایی تضمین کنید. آیا به شهروندی اتحادیه اروپا از طریق سرمایه گذاری علاقه دارید؟

برنامه های ویزای طلایی اروپا به سرعت در حال بسته شدن است. ایرلند برنامه خود را بسته است، پرتغال در حال بسته شدن برنامه خود است و مالت نیز تحت فشار اتحادیه اروپا قرار دارد تا برنامه خود را تعطیل کند.

در همین حال، فشار سیاسی قابل توجهی، چه داخلی و چه خارجی، بر دولت اسپانیا برای تعلیق یا محدود کردن برنامه ویزای طلایی خود وجود دارد ؛ در این میان گزینه محبوب املاک و مستغلات اسپانیا بیشترین تهدید را برای خاتمه برنامه دارد. بنابراین اگر به دنبال مستقیم ترین مسیر برای دریافت پاسپورت اتحادیه اروپا هستید، زمان را تلف نکنید.   حداقل 500000 یورو سرمایه گذاری در املاک و مستغلات اسپانیا کنید ؛ و اقامت اتحادیه اروپا را در مدت ۳-۴ ماه بگیرید. این نوع اقامت بدون نیاز به حضور شما در اسپانیا است. لذا بهترین گزینه برای شما است که بخواهد در ایران بمانید کسب و کار خود را مدیریت کنید؛و در عین حال خانواده از مزایای اقامت اروپا بهره مند شوند.برنامه ویزای طلایی اسپانیا

برنامه ویزای طلایی اسپانیا :

دولت اسپانیا در سال 2013 پس از یک سفر طولانی و طاقت فرسا برای بیرون آوردن خود از چاله ای که در بحران اقتصادی سال 2009 در آن قرار گرفت. اقامت اسپانیا را که به عنوان برنامه ویزای طلایی اسپانیا شناخته می شود، راه اندازی کرد.

 حتی با وجود اینکه اکنون خود را در وضعیت اقتصادی بسیار مطلوب‌تری می‌بیند، همچنان مشتاقانه در حال اعطای اقامت به سرمایه‌گذاران خارجی برای حفظ شتاب است. عمدتاً اسپانیا به ایجاد شغل علاقه مند است. هنوز هم از نرخ نسبتاً بالایی از بیکاری (حدود 15 درصد) رنج می برد. اسپانیا توانسته است یک سوم از متقاضیان خود را به سرمایه گذاری در چیزی غیر از املاک و مستغلات، از جمله ایجاد کسب و کار، وادار کند، که این شاهکاری است که تاکنون توسط سایر برنامه های ویزای طلایی تکرار نشده است. با این حال، این کشور کماکان؛ سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را نیز خواهد پذیرفت. انواع سرمایه گذاری در اسپانیا ( اقامت طلایی اسپانیا)-خرید ملک ۲۰۲۳

 انواع سرمایه گذاری در اسپانیا ( اقامت طلایی اسپانیا)-خرید ملک 

اسپانیا جهت برنامه اقامت طلایی خود؛ رنج وسیعی از سرمایه گذاری را در دستور کار خود قرار داده است؛ این برنامه  شامل سرمایه گذاری املاک و مستغلات؛ راه اندازی کسب و کار ( استارت آپ) و یا سرمایه گذاری در دارایی های مالی میشود؛ جزییات این طرح در اقامت طلایی اسپانیا به شرح ذیل است لذا اگر اسپانیا انتخاب سرمایه گذاریشماباشد،میتوانید یکی از ۳ گزینه زیر را مد نظر قرار دهید: 

گزینه 1: سرمایه گذاری در املاک و مستغلات- خرید ملک در اسپانیا

محبوب ترین گزینه اقامت طلایی اسپانیا خرید ملک است ؛ زیرا هم ارزانترین و هم سریعترین گزینه نسبت به سایر گزینه های سرمایه گذاری در اسپانیا است.سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و خرید ملک در اسپانیا  به عنوان راهی برای اخذ اقامت اسپانیا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. بسیاری از سرمایه گذاران دوست دارند به خانواده خود دسترسی به یک خانه مسکونی در اسپانیا و همچنین دسترسی به تمام اروپا را بدهند. اگر می‌خواهید این مسیر را طی کنید، حداقل مبلغ مورد نیاز 500000 یورو است که ارزان ترین گزینه اسپانیا است.  

 شما باید حداکثر 90 روز قبل از ارسال درخواست ویزا، ملک خریداری کنید. شما می توانید زمین، ساختمان، خانه، املاک تجاری، پارکینگ و غیره بخرید به شرط اینکه 500000 یورو یا بیشتر باشد. ضمنا تا زمانی که ارزش ترکیبی حداقل مورد نیاز را برآورده کند، می‌توانید املاک مسکونی و تجاری را با هم ترکیب کنید.اما اگر خانه ای را پسندیدید و قیمت آن مثلا ۱ میلیون یورو بود و بودجه شما کافی نبود میتوانید با بستگان و دوستان خود مشترکا خانه را خریداری کنید. البته توجه کنید که  مالیات های مرتبط با املاک و مستغلات شامل مالیات بر ارزش افزوده در خرید املاک جدید، مالیات نقل و انتقال (ITP) بر فروش مجدد املاک، مالیات بر عایدی سرمایه (24-27٪) در فروش ملک و مالیات بر دارایی باید پرداخت شود.

گزینه 2: شروع یک کسب و کار-استارت آپ

این یک گزینه چالشی است زیرا حداقل مقدار سرمایه گذاری ندارد. اگر یک ایده تجاری درخشان دارید که فکر می کنید می تواند در اسپانیا اجرا شود، می توانید بدون نیاز به سرمایه گذاری پولی مشخص، اقامت اسپانیا را دریافت کنید. 

با این حال، باید حداقل یکی از این شرایط را داشته باشد: 

باعث ایجاد شغل برای مردم محلی باشد.

تاثیر اقتصادی-اجتماعی منطقه ای داشته باشد. 

به طور قابل توجهی به نوآوری علمی یا فناوری کمک کند.

روش این است که بدوا یک شرکت در اسپانیا راه اندازی کنید و در آنجا تجارت کنید. ثبت شرکت در اسپانیا ؛بسته به عوامل مختلف، 5000 تا 10000 یورو یا بیشتر برای خدمات کامل هزینه دارد.نرخ مالیات در اسپانیا کم نیست ؛ اما چند انگیزه برای تشویق مردم برای راه اندازی شرکت در اینجا وجود دارد. شرکت‌های جدید اسپانیایی از نرخ مالیات تنها 15 درصد برای دو سال اول فعالیت خود بهره می‌برند، که یکی از دلایل اصلی صحنه پویا استارت‌آپ بارسلونا است. پس از آن، نرخ ها با اخطارهای مختلف 25 درصد است. 

گزینه 3: سرمایه گذاری در دارایی های مالی

شاید ساده ترین گزینه سرمایه گذاری در یک دارایی مالی باشد، اما با قیمت بالاتری همراه است. با این حال، دولت اسپانیا گزینه های زیادی را ارائه می دهد:

  • 2,000,000 یورو را در اوراق قرضه دولتی قرار دهید
  • خرید 1,000,000 یورو سهام یا سهام شرکت های اسپانیایی
  • تعهد 1,000,000 یورو در صندوق های سرمایه گذاری یا صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر در اسپانیا
  • پرداخت 1,000,000 € در یک حساب بانکی اسپانیایی

متقاضی باید حداقل 60 روز قبل از ارسال درخواست خود، سرمایه گذاری را انجام دهید.

به منظور اطلاعات بیشتر در مورد  اقامت پرتغال از طریق خرید ملک-سرمایه گذاری کلیک کنید.

شرایط مهاجرت به اسپانیا از روش طلایی

شرایط مهاجرت به اسپانیا از روش طلایی:  

افرادی واجد شرایط هستند که :

  • شهروند اتحادیه اروپا نباشند.
  • بزرگتر از 18 سال باشند.
  • سابقه کیفری نداشته باشند.
  • بیمه درمانی خصوصی داشته باشند.
  • ثابت کنید که بودجه کافی برای حمایت از خود (و خانواده تان) دارند.
  • در گذشته از دریافت ویزای شینگن رد نشده اند.
  • در لیست “افراد نامطلوب” قرار نگیرید.فرایند و مراحل درخواست اقامت اسپانیا به روش سرمایه گذاری-خرید ملک

فرایند و مراحل درخواست اقامت اسپانیا به روش سرمایه گذاری-خرید ملک :

فرآیند درخواست و اخذ اقامت اسپانیا بسیار ساده است و حدود دو تا سه ماه طول می کشد. سپس سرمایه گذار این حق را پیدا می کند که آزادانه در کل منطقه شینگن پرسه بزند. البته تا زمان صدور کارت اقامت توجه داشته باشید که در صورت حضور در کشور باید ویزای توریستی یا دانشجویی خود را تمدید کنید.اسپانیا طبق قانون قبلی برای حفظ ویزای خود باید 183 روز را در این کشور سپری می کردید و در نتیجه مشمول پرداخت مالیات زندگی در اسپانیا هم می شدید. اما اکنون محدودیت حضور برداشته شده است.لذا گزینه خرید ملک در اسپانیا بیش از پیش محبوب و مورد توجه بسیاری از متقاضیان شد. توجه کنید که طرفداران اقامت طلایی اسپانیا محدود به ایرانیان نیست بلکه بسیاری از آمریکایی ها ُ شیفته اقامت اسپانیا ؛ به منظور زندگی در اسپانیا هستند زیرا آنها نیاز به پاسپورت ندارند چرا که آنها دارای قویترین پاسپورت جهان هستند اما با این حال شیفته زندگی در اسپانیا هستند. مراحل مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک

مراحل انجام به شرح ذیل است:

فاز اول مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک(فاز اول):

  1.  سرمایه گذاری کنید- با توجه به ۳ گزینه ذکر شده در بالا ابتدا تصمیم بگیرید که کدام نوع سرمایه گذاری برای شما سود   مالی بیشتری دارد. اگر مایل به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات هستید،گزینه ساده تر و سریعتر است و شما و خانواده به سرعت از منافع آن بهره مند می شوید.
  2.  برای اقامت اسپانیا اقدام کنید.  اگر در زمان ارائه درخواست خود در خارج از اسپانیا هستید، بایدبه نزدیکترین کنسولگری اسپانیا یا سفارت اسپانیا درخواست دهید. اگر ویزای توریستی دارید می توانید از اسپانیا نیز درخواست دهید.مدارک (که  همه باید محضری و ترجمه شوند) و پر کردن فرم لازم است،هزینه ای دولتی برای درخواست وجود دارد که  حدود ۲۰۰ دلار در هر درخواست مورد نیاز است. معمولا ظرف 20 روز کاری از کنسولگری اسپانیا یا سفارت در مورد  تایید ویزای خود مطلع خواهید شد.
  3.    اقامت اسپانیا را دریافت کنید.پس از تایید کنسولگری، ویزای یک ساله برای شما صادر می شود. در طی این سال، باید به اسپانیا سفر کنید و شخصاً برای اقامت اسپانیا درخواست دهید. مراحل آن شامل شرکت در فرایند بیومتریک در یک ایستگاه پلیس برای گرفتن اثر انگشت و انجام کارهای اداری بیشتر است. در عرض یک ماه، می توانید کارت اقامت اسپانیا را دریافت کنید که دو سال اعتبار دارد.

 مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک(فاز دوم):

  1.  یک شماره NIE دریافت کنید و یک حساب بانکی باز کنید.هم NIE و هم یک حساب بانکی محلی به شما کمک می کنند تا امور شخصی یا تجاری خود را در کشور انجام دهید.در واقع، شما نمی توانید بدون NIE (شماره شناسایی خارجی و شماره مالیات) املاک و مستغلات بخرید، بنابراین باید یک درخواست سریع برای دریافت آن پر کنید. در ضمن، حساب بانکی اختیاری است، اما مطمئناً به سرعت بخشیدن به تراکنش های حقوقی و غیره کمک می کند.
  2.   اقامت اسپانیایی خود را تمدید کنید.برای حفظ اقامت اسپانیا باید حداقل سالی یک بار از این کشور دیدن کنید. و باید هر دو سال یکبار آن را تمدید کنید. 

 مهاجرت به اسپانیا (فاز سوم):

  1.  اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنیداقامت دائم اسپانیا تنها یک گزینه برای سرمایه گذارانی است که در پنج سال قبل به طور فیزیکی در اسپانیا اقامت داشته اند. بنابراین، اگر اقامت اسپانیا را از طریق سرمایه گذاری دریافت کنید، و تصمیم به زندگی در اسپانیا و پرداخت مالیات در این کشور داشته باشید، می توانید اقامت دائم اسپانیا شوید.  مزایای اصلی اقامت دائم اسپانیا چیست؟ پس از دریافت اقامت دائم اسپانیا، نیازی به انجام تمدید اقامت نخواهید داشت. همچنین در صورت تمایل می توانید سرمایه گذاری های خود را منحل کنید. در نهایت، داشتن اقامت دائم نیز شرط لازم برای درخواست ملیت اسپانیایی  یا پاسپورت اسپانیا است.
  2.   برای یک شهروند اسپانیایی درخواست دهیدپاسپورت اسپانیایی در رتبه چهارم جهان قرار دارد و به دارندگان آن امکان دسترسی بدون ویزا به 188 کشور را می دهد. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا زندگی و کار کنید. این یک رویای مطلق برای بسیاری از سرمایه گذاران خارج از اتحادیه اروپا است.اما می توانید بدون ویزا نه تنها به کشورهای عضو شینگن بلکه به ۱۸۸ کشور سفر کنید.گزینه بهتری وجود ندارد که بتوانید با سرمایه گذاری به دست آورید، اگرچه ده سال زندگی در این کشور طول می کشد تا بتوانید درخواست دهید.
  3. یک گزینه شهروندی سریع وجود دارد که تنها در دو سال به متقاضی؛ پاسپورت اسپانیایی می دهد.به شرط اینکه شهروند : مکزیک، پرو، آرژانتین، فیلیپین، کوبا، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، ونزوئلا، پاناما و پاراگوئه باشید.که جزئیات آن از بحث و حوصله ما خارج است !ضمنا نکته دیگر اینکه اسپانیا تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد.این بدان معناست که برای بسیاری از افراد استفاده از تابعیت اسپانیا به عنوان گذرنامه دوم غیرممکن است.مزایای اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری یا خرید ملک

مزایای اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری یا خرید ملک:

 مهاجرت به اسپانیا (مزایای اولیه):

  • از سفر بدون ویزا به تمامی 26 کشور شنگن لذت ببرید. اما توجه کنید که نمی‌توانید به طور قانونی در آنجا اقامت یا کار کنید،اما داشتن اجازه سفر بدون ویزا در هر لحظه به کلیه کشورهای برتر جهان ؛مطمئناً احساس خوبی برای فرد ایجاد میکند.
  • پردازش سریع. در 20 روز کاری و تقریباً کل کار در دو تا سه ماه جمع میشود.
  • اقامت در اسپانیا برای کل خانواده شما. همه فرزندان و بستگان تحت تکفل شما می توانند به همان درخواست اضافه شوند و اقامت اسپانیا را دریافت کنند. 
  • ایمنی و پایداری. برخلاف برخی دیگر از کشورهای اروپایی که احساس امنیت و ثبات کمتری دارند، اسپانیا در آسایش سرمایه‌گذاران خارجی عالی است. 
  • بدون نیاز به اقامت. برای دریافت یا حفظ کارت اقامت اسپانیا نیازی به زندگی در اسپانیا نخواهید داشت. به سادگی سالی یک بار از این کشور دیدن کنید و مدارک مورد نیاز برای تمدید اجازه اقامت خود در اسپانیا را ارسال کنید و می توانید به این کشور بروید. البته، اگر می خواهید اقامت دائم یا شهروندی اسپانیا را دریافت کنید، قوانین متفاوت است. 

مهاجرت به اسپانیا (مزایای ثانویه):

  • تمدید آسان. مجوزهای اولیه اقامت اسپانیا برای یک سال صادر می شود. شما باید از طریق دو تمدید، که بسیار آسان است و می تواند در خارج از کشور انجام شود.اقامت های خود را تمدید کنید.
  • روند مستقیم. در مورد این برنامه ویزای اسپانیا هیچ آزمون زبان، آزمون تاریخ یا مصاحبه وجود ندارد. 
  • به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری کنید. اسپانیا یکی از معدود برنامه های سرمایه گذاری اقامتی است که به شما امکان می دهد از نهاد تجاری خود برای سرمایه گذاری خود استفاده کنید.
  • سرمایه گذاری شما قابل جبران است. اسپانیا “کمک مالی” انجام نمی دهد، بنابراین سرمایه گذاری های شما، چه در املاک و مستغلات یا دارایی های مالی، پس از پایان دوره نگهداری اجباری قابل بازیابی خواهد بود. 
  • گذرنامه اسپانیایی قدرتمند است. شاید نخواهید پاسپورت اسپانیایی بگیرید، اما اگر بخواهید، چهارمین پاسپورت قدرتمند جهان برای سفر است. که درهای بیشماری را به روی شما و خانواده تان باز خواهد کرد. 
  • یک سبک زندگی با کیفیت بالا. اسپانیا به دلیل فرهنگ، غذا، آب و هوا و سبک زندگی آرام و آرام خود در سراسر جهان معروف است. و بهترین چیز در مورد همه اینها این است که کاملاً مقرون به صرفه است. به عبارت دیگر، شما برای سبک زندگی بهتر و استاندارد بالاتری از کالاها و خدمات، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.
  • این کشور پیشرو است. اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است که دارای زیرساخت های بسیار توسعه یافته، خدمات بانکی مستحکم، و استاندارد بالای مراقبت های بهداشتی و آموزشی است.گزینه های اقامت طلایی اروپا جایگزین برای اقامت اسپانیا

شما میتوانید در مورد  سریع ترین زمان اخذ اقامت اروپا اطلاعات کاملتری با کلیک کسب نمایید.

معایب اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی -خرید ملک-۲۰۲۳

البته شما باید برنامه ویزای طلایی اسپانیا را با سایر برنامه های موجود در نظر بگیرید. و هنگامی که این کار را انجام می دهید، معایب زیر مشخص می شود: 

  • اسپانیا از درآمد جهانی شما مالیات می گیرد. اگر شش ماه یا بیشتر در سال را در اسپانیا بگذرانید، مقیم مالیاتی این کشور خواهید بود. و خبر بد این است که اسپانیا از درآمد جهانی شما مالیات می گیرد.اگرچه معاهدات مالیاتی برای جلوگیری از مالیات مضاعف وجود دارد، اما به طور کلی، نرخ های مالیات در اسپانیا بالا است .
  • بدون تابعیت دوگانه. اگر تصمیم دارید برای شهروندی اسپانیا اقدام کنید ، از اینکه متوجه می شوید که تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد، ناامید خواهید شد. بنابراین، در مدت 10 سال، اگر می خواهید یک دارنده پاسپورت اسپانیایی شوید، باید اولین شهروندی خود یا سایرین را رها کنید. 
  •  10 سال انتظار برای شهروندی. اگر هدف شما شهروندی اتحادیه اروپا است، قبل از واجد شرایط شدن برای درخواست، باید 10 سال در اسپانیا بمانید. آن را با پنج سال اقامت در کشور همسایه ویزای طلایی پرتغال مقایسه کنید، و سخت است که بفهمیم چرا اسپانیا برای دریافت آن اینقدر سخت گیری می کند.
  • اگرچه در روش گلدن ویزا و به عبارتی روش خرید ملک ؛برای اخذ اقامت اولیه اسپانیا و حتی تمدید های بعدی تا ۵ سال نیاز به حضور فیزیکی ندارد ؛ اما اگر شما نهایتا به دنبال اخذ اقامت دائم اسپانیا هستید و بعد از آن شهروندی اسپانیا را در سر میپروراند باید توجه کنید که شرط اخذ اقامت دائم؛مقیم بودن در اسپانیا به مدت ۵ سال و پرداخت مالیات می باشد.
  •  در اسپانیا تابعیت مضاعف؛غیر قانونی است.یعنی افراد برای اخذ تابعیت اسپانیا به عنوان گذرنامه دوم باید تابعیت اول خود را باطل کنند.که اصلا گزینه جالبی نیست.

گزینه های اقامت طلایی اروپا جایگزین اسپانیا:

  • پرتغال.280000 یورو در پرتغال خرج کنید تا در 90 روز اقامت دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که اگر پرتغال را انتخاب کنید، شرایط اقامت وجود دارد. 
  •  ایرلند. کشور انگلیسی زبان یکی از بهترین برنامه ها را دارد. برو برایبرنامه ویزای طلایی ایرلند؛ مطمئناً یکی از بهترین کشورها برای لذت بردن از کیفیت زندگی بالا است. با این حال، حتی اگر باید 1,000,000 یورو سرمایه گذاری کنید، دسترسی به شینگن نخواهید داشت زیرا ایرلند بخشی از آن نیست.
  •  لتونی یا لاتویا : این کشور اروپای شرقی در ذهن بسیاری از مردم نیست، به همین دلیل است که می‌توانید معاملات فوق‌العاده‌ای برای املاک پیدا کنید. 250000 یورو (+ 5% هزینه های دولتی) سرمایه گذاری کنید تا مقیم لتونی شوید و کل منطقه شنگن اروپا را به زمین بازی سفر خود تبدیل کنید. درباره برنامه ویزای طلایی لتونی بیشتر بیاموزید.
  • یونان: معروفترین ویزای طلایی در حوزه کشورهای شینگن ؛ خرید ملک یونان است. شما با خرید ملک ۲۵۰ هزار یورویی ؛ اقامت کهن ترین کشور اروپایی در کنار دریای مدیترانه را کسب میکنید.
  • چنانچه در مورد سریع ترین زمان اخذ اقامت اروپا مایلید اطلاعات جامعی کسب کنید کلیک کنید.

سوالات متداول در مورد ویزای طلایی اسپانیا

سوالات متداول در مورد ویزای طلایی اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

۱- برنامه ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

ویزای طلایی اسپانیا یک برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری است که به شهروندان غیر منطقه اقتصادی اروپا اجازه می دهد اقامت در این کشور را دریافت کنند. بسته به مسیر سرمایه گذاری انتخابی خود، می توانید در مدت 2 تا 3 ماه به اسپانیا و همچنین منطقه شینگن دسترسی پیدا کنید. این برنامه توسط دولت اسپانیا در سال 2013 راه اندازی شد. متقاضیان و اعضای خانواده آنها می توانند با حداقل سرمایه گذاری 500000 یورو ساکن اسپانیا شوند. همچنین امکان اخذ تابعیت اسپانیا در مدت 10 سال وجود دارد.

۲-چه کسانی می توانند برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا اقدام کنند؟

چند مورد شرایط لازم برای ویزای طلایی اسپانیا وجود دارد. شما باید یک شهروند بزرگسال و غیر منطقه اقتصادی اروپا و دارای سوابق کیفری نباشید. شما همچنین باید دارایی خالص قابل توجهی داشته باشید تا برای اقامت اسپانیا در نظر گرفته شود و باید ثابت کنید که بودجه کافی برای معیشت خود و خانواده خود دارید.

۳-پردازش مجوز اقامت چقدر طول می کشد؟

از نظر قانونی، دولت اسپانیا 20 روز کاری فرصت دارد تا در صورت تایید درخواست شما، اجازه اقامت برای شما صادر کند. با این حال، کل فرآیند جمع آوری مدارک، درخواست برای ویزای طلایی اسپانیا و دریافت مجوز اقامت شما تقریباً 2 تا 3 ماه طول می کشد.

۴-ویزای طلایی اسپانیا چه مدت اعتبار دارد؟

اسپانیا اجازه اقامت خود را برای یک دوره یک ساله صادر می کند. سپس، شما باید هر دو سال یک بار برای تمدید آن اقدام کنید. هیچ محدودیت قانونی برای اینکه چند بار می توانید ویزای خود را تمدید کنید، وجود ندارد، تا زمانی که از وضعیت مالی و شخصی خوبی برخوردار باشید و سرمایه گذاری خود را حفظ کنید.مجاز به تمدید آن هستید.

۵-چگونه می توانم اجازه اقامت دائم در اسپانیا را دریافت کنم؟

اگر می خواهید مقیم دائم شوید، می توانید پس از پنج سال از داشتن اقامت موقت درخواست دهید. 

۶-چه زمانی می توانم برای شهروندی اسپانیا اقدام کنم؟

اگر با سرمایه گذاری در اسپانیا مقیم شده اید، باید 10 سال در آنجا زندگی کنید تا واجد شرایط درخواست شهروندی شوید.اما اگر می خواهید تابعیت شوید، باید به طور فیزیکی در کشور اقامت داشته باشید و برای 10 سال قبل مالیات پرداخت کرده باشید.

۷-آیا برای درخواست اقامت باید به اسپانیا سفر کنم؟

بله؛ برای اخذ اقامت این کشور حداقل یک بار باید به اسپانیا سفر کنید. سپس، برای حفظ اقامت خود باید حداقل یک بار در سال به این کشور سفر کنید.

۴-ویزای طلایی اسپانیا چه مدت اعتبار دارد؟

اسپانیا اجازه اقامت خود را برای یک دوره یک ساله صادر می کند. سپس، شما باید هر دو سال یک بار برای تمدید آن اقدام کنید. هیچ محدودیت قانونی برای اینکه چند بار می توانید ویزای خود را تمدید کنید، وجود ندارد، تا زمانی که از وضعیت مالی و شخصی خوبی برخوردار باشید و سرمایه گذاری خود را حفظ کنید.مجاز به تمدید آن هستید. 

۵-چگونه می توانم اجازه اقامت دائم در اسپانیا را دریافت کنم؟

اگر می خواهید مقیم دائم شوید، می توانید پس از پنج سال از داشتن اقامت موقت درخواست دهید. 

۶-چه زمانی می توانم برای شهروندی اسپانیا اقدام کنم؟

اگر با سرمایه گذاری در اسپانیا مقیم شده اید، باید 10 سال در آنجا زندگی کنید تا واجد شرایط درخواست شهروندی شوید.اما اگر می خواهید تابعیت شوید، باید به طور فیزیکی در کشور اقامت داشته باشید و برای 10 سال قبل مالیات پرداخت کرده باشید.

۷-آیا برای درخواست اقامت باید به اسپانیا سفر کنم؟

بله؛ برای اخذ اقامت این کشور حداقل یک بار باید به اسپانیا سفر کنید. سپس، برای حفظ اقامت خود باید حداقل یک بار در سال به این کشور سفر کنید.

۸-آیا می توانم با سرمایه گذاری در اسپانیا به عنوان مقیم کار کنم؟

بله، اقامت ویزای طلایی در اسپانیا به شما حق زندگی و کار در این کشور را می دهد، در واقع بدون نیاز به ویزای کار جداگانه اسپانیا؛ شما مجازید در اسپانیا کارکنید. با این حال، شما نمی توانید در بقیه مناطق شینگن کار کنید.

۹-گزینه های سرمایه گذاری برای دریافت ویزای طلایی در اسپانیا چیست؟

پنج گزینه سرمایه گذاری وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید: املاک، اوراق قرضه دولتی، سپرده بانکی، راه اندازی کسب و کار یا سرمایه گذاری در سهام. 

۱۰-برای دریافت ویزای طلایی در اسپانیا چقدر باید سرمایه گذاری کنم؟

برای اقامت در اسپانیا باید حداقل 500000 یورو سرمایه گذاری کنید، اما این بستگی به نوع سرمایه گذاری شما دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید سهام شرکت را بخرید، حداقل مبلغ دو برابر (1 میلیون یورو) و اگر می خواهید در اوراق قرضه خزانه داری اسپانیا سرمایه گذاری کنید، چهار برابر (2 میلیون یورو) می شود. 

۱۱-آیا می توانم اعضای خانواده ام را به درخواست ویزای طلایی اسپانیا اضافه کنم؟

بله، هر یک از اعضای خانواده وابسته را می توان اضافه کرد و نیازی به سرمایه گذاری اضافی نخواهد بود. اگر بتوانید ثابت کنید که همه آنها از نظر مالی به شما وابسته هستند، می توانید همسر، فرزندان، والدین و حتی پدربزرگ و مادربزرگ خود را اضافه کنید. 

۱۲-آیا می توانم با مجوز اقامتم در هر جایی از اتحادیه اروپا کار و زندگی کنم؟

خیر. شما اجازه خواهید داشت بدون ویزا به هر کشور شینگن بدون نیاز به گذر از کنترل مرزی سفر کنید، اما اجازه اقامت یا کار در آنجا را نخواهید داشت. 

۱۳-اگر ساکن اسپانیا باشم ، آیا باید در اسپانیا زندگی کنم؟

پس از دریافت اقامت اسپانیا، دیگر مجبور نخواهید بود در این کشور زندگی کنید مگر اینکه بخواهید. با این حال، کاری که باید انجام دهید این است که حداقل یک بار در سال به این کشور سفر کنید، در غیر این صورت ممکن است وضعیت اقامت خود را از دست بدهید. 

۱۴آیا می توانم برای شهروندی اسپانیا اقدام کنم؟

اگر حداقل 10 سال در اسپانیا اقامت فیزیکی داشته باشید، می توانید برای شهروندی آن اقدام کنید. شما ملزم به قبولی در آزمون زبان خواهید بود. شهروندی سریع تنها پس از 2 سال برای شهروندان مستعمرات سابق اسپانیا در دسترس است. اما برای سایرین همان ۱۰ سال است.

۱۵- اگر مقیم اسپانیا شوم باید در اسپانیا مالیات پرداخت کنم؟

اگر به طور فیزیکی در اسپانیا اقامت ندارید، نیازی به اظهار دارایی یا پرداخت مالیات در این کشور نخواهید داشت. با این حال، اگر سالانه 183 روز یا بیشتر را در اسپانیا بگذرانید، بر درآمد شما در سراسر جهان مالیات تعلق می گیرد. البته، معاهدات مالیاتی برای اجتناب از مالیات مضاعف وجود دارد، اما مطمئناً باید در مورد آن فکر کرد و درست برنامه ریزی کرد.

۱۶-کم هزینه ترین برنامه های سرمایه گذاری در اسپانیا به قصد اقامت دائم و شهروندی چقدر است؟

۵۰۰۰۰۰ دلار خرید ملک کمترین هزینه اخذ اقامت اسپانیا است.اما اینکه به اقامت دایم و یا پاسپورت برسید باید شرایط آن را داشته باشید و فقط با خرید ملک این امر محقق نخواهد شد.

۱۷-آیا بدون حضور فیزیکی میتوان اقامت اسپانیا را دریافت کرد؟

بله شما در سال با یک ورود و بدون حضور فیزیکی می توانید اقامت اسپانیا را از طریق خرید ملک بدست آورید و مادامی که شرایط را حفظ کنید به تعداد نامحدود اقامت شما قابل تمدید است.

۱۸-آیا اخذ اقامت دائم اسپانیا بدون حضور فیزیکی ممکن است؟

خیر؛درخواست اقامت دائم اسپانیا بدون حضور فیزیکی ممکن نیست.

۱۹-آیا برنامه اقامت طلایی اسپانیا شرط حضور دارد؟

بسته به این است که خواسته شما چی باشد. اگر شما اقامت دائم نخواهید ؛ شرط حضور ندارد و شما به تعداد نامحدود اقامت های خود را حتی بدون حضور تمدید خواهید کرد.

۲۰- آیا اخذ پاسپورت اسپانیا منوط به پرداخت مالیات خواهد بود؟

بله چنانچه هدف شما از اخذ اقامت اولیه نهایتا پاسپورت باشد شما باید ۱۰ سال قبل از درخواست پاسپورت باید مالیات پرداخت کرده باشید.

 

<< 1 >>


اقامت اروپا از طریق استارتاپ اقامت اروپا از طریق استارتاپ
اقامت اروپا https://caspianmohajer.com/%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA/%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86%db%8c/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا