فرم ارزیابی اقامت اروپا فرم ارزیابی اقامت اروپا
اخبار مهاجرتاقامت اسپانسرشیپ کانادااقامت کانادامهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مدارس شبانه روزیویزای توریستی کانادا

روشهای مهاجرت به کانادا

راه های اقامت کانادا

اقامت اروپا از طریق خرید ملک اقامت اروپا از طریق خرید ملک

روشهای مهاجرت کانادا بسیار متنوع با درجه بالایی انعطاف پذیر است. زیرا کانادا سیاست پذیرش مهاجرتی خود را توسعه داده است. در ذیل دلایلی برای اهمیت موضوع مهاجرت برای آینده کانادا امده است. لذا کانادا سعی میکند تا روشهای نوین  مهاجرتی را معرفی کند. در این میان برای ایرانی ها هم نوعی مسیر مهاجرتی ساده تری در سال ۲۰۲۳ معرفی شد. که امکان کار مجاز با ویزای توریستی هم برای ما فراهم گردید.

بعلاوه روشهای مهاجرت کانادا نه چندان سخت گیرانه است و افراد با توجه به شرایط خود میتوانند یکی از روشهای مهاجرت کانادا را انتخاب کنند. از میان راه های اخذ اقامت کانادا  و روشهای متداول مهاجرت کانادا ؛ راه های ۱۰۰٪ قانونی اقامت کانادا ؛ کوتاهترین مسیر و کم هزینه ترین؛ جدیدترین راه برای ایرانیان اوپن ورک پرمیت است. اگرجه روش تحصیل در صورت داشتن شرایط برای افراد بسیار مناسب تر خواهد بود.

ساده ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟
سریعترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟
راحت ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟
ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟
کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟
آسانترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

روشهای مهاجرت کانادا

Contents

راه های ۱۰۰٪ قانونی مهاجرت به کانادا:

طرح این نوع سوالات توسط متقاضیان در حوزه روشهای مهاجرت کانادا ؛ واقع بینانه نیست. افرادی که این نوع سوال را مطرح میکنند ممکن است تا پایان کار به قول معروف پایه نباشند. حقیقت این است که معیارهای مانند سریع بودن ؛ آسان بودن ؛ ارزان بودن و نظایر این ها برای مهاجرت به کانادا؛ به شرایط افراد بستگی دارد. شرایطی مانند سن؛ تحصیلات ؛ تجربه کار؛ تاهل؛ سطح زبان؛ وضعیت مالی در پاسخ دادن بی این نوع سوالات نقش اساسی دارد.
اگر چه کشور کانادا مهاجر پذیر ترین کشور دنیا است. اما پروسه روشهای مهاجرت کانادا به کانادا کمی پیچیده تر از سایر کشور ها است. پروسه مهاجرت به کانادا ؛ مستلزم برنامه ریزی و زمانبندی درست و تخصیص منابع به موقع است. هر مسافرتی به کانادا مهاجرت به کانادا نیست. خیلی از افراد به کانادا مسافرت میکنند و وقتی از آنها در مورد ‍وضعیت شان سوال میکنند آنها نمی دانند در حال حاضر دارای چه status هستند. در حقیقت آنها برای افق آینده و شرایط تغییر وضعیت خود در کانادا برنامه ریزی نکرده اند. یا شاید گام اول را برای مهاجرت به کانادا درست برنداشته اند. به قول معروف سنگ اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج!
اخیرا هم نوع جدیدی از مهاجرت به کانادا از طریق تبدیل ویزای توریستی ایرانیان به ویزای کار مطرح شده است .این راه از بین سایر روشهای مهاجرت کانادا نیز میتواند به نوعی در زمره ساده ترین روش مهاجرت به کانادا به حساب آید که در انتهای مقاله به آن اشاره میشود.

اطلاعات تکمیلی در مورد پاسپورت کانادا و شرایط اخذ شهروندی کلیک کنید.

مناسبترین سن مهاجرت به کانادا:

مناسبترین سن مهاجرت به کانادا:

آنچه که مسلم است به عنوان اصل کلی ؛ هر چقدر سن افراد در مهاجرت به کانادا پایین تر باشد درجه موفقیت فرد بالاتر است. اگرچه شرایط محدودیت سنی خاصی برای هیچ برنامه مهاجرتی به کانادا وجود ندارد. با این حال، در بیشتر دسته‌های مهاجرت اقتصادی، متقاضیان ۲۵ تا ۳۵ سال حداکثر امتیاز را دریافت می‌کنند. این بدان معنا نیست که متقاضیان مسن نمی توانند انتخاب شوند. داشتن تجربه کاری قابل توجه، مهارت زبان بالا، ارتباط با کانادا و تحصیلات پیشرفته می تواند به راحتی هرگونه امتیاز از دست دادن سن در مهاجرت اقتصادی را جبران کند. بخصوص تحصیلات دانشگاهی کانادایی و تجربه کار کانادایی امتیاز بسیار بالاتری دارد.

از طرفی چنانچه شما شرایط مالی خوب دارید اما بدلایل متفاوت از جمله شغلی امکان مهاجرت ندارید از تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال خود در مدارس شبانه روزی کانادا غافل نشوید. این گروه از مهاجران به کانادا؛ درجه موفقیت ٰبالاتری را از میان سایر روشها دارند. زیرا افراد زیر ۱۸ سال در مقایسه با سایر گروه های سنی در کسری از زمان همه شاخص های مورد نیاز شهروندی کانادایی را بدست میآورند. تجربه کارشناسان ما اعتبار سنجی این موضوع را هر روزه به عینه ملاحظه میکنند.

برای تحصیل مدارس بین المللی شبانه روزی فرانسه برای فرزندان زیر ۱۸ سال کلیک کنید.

مهاجرت زیر ۱۸ سال از راه مدرسه شبانه روزی در کانادا:

مهاجرت زیر ۱۸ سال از راه مدرسه شبانه روزی در کانادا:

ضمنا همانگونه که در وبسایت ما در بخشهای دیگر آمده است ؛ گزینه مهاجرت تحصیلی فرزندان زیر ۱۸ سال محدود به کانادا نیست. بلکه چند کشور دیگر اروپایی نیز وجود دارند.
البته منظور ما ؛ همه کشورهای اروپایی نیست. کشورهاییکه که پانسیون آنها بسیار معروف و معتبر هستند. این معروفیت به عصرو زمان ما برنمی گردد بلکه در ادوار گذشته حتی در زمان قاجاریه نیز چنین بوده است.
پانسیون در انگلستان ؛ فرانسه و سوئیس میزبان بسیاری از خانواده های سرشناس ایرانی برای تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال بوده است .
البته کانادا هم علاوه بر سه کشور یاد شده جایگاه ویژه ای برای تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال در مدارس شبانه روزی دارد. دارد. مضافا بر اینکه کانادا ویزای همراه همزمان هم دارد.
نکته بعدی اینکه امنیت فرزندان در این گونه مدارس و کشورها بسیار بالاست و خانواده ها ابدا نباید نگرانی داشته باشند. مهمتر اینه در عصر و زمانه فعلی تماس های تصویری با فرزندان و مسئولان مدرسه در هر لحظه فراهم است.شرایط اقامت دائم کانادا:

شرایط اقامت دائم کانادا:

همه روشهای مهاجرت به کانادا نهایتا به اقامت دائم ختم میشود.هدفی که همه مهاجران به دنبال آن هستند. اینکه کدام روش زودتر و آسانتر به اقامت دائم منجر شود بحث دیگری است. ولی معمولا روش اکسپرس اینتری روشی مستقیم به اقامت دائم کانادا است. از طرفی در شرایط استاندارد از مسیر تحصیل ؛ پس از فارغ التحصیلی و اشتغال کار مرتبط با تحصیل و سابقه یک سال؛ کار کانادایی ؛ می توانند درصد موفقیت اقامت دائم کانادا (PR ) افراد را افزایش دهد.
فقط آمدن به کانادا موضوع مهاجران نیست. اینکه بعد چگونه اقامت دائم بگیریم موضوع اصلی مهاجرت به کانادا است. اخیرا بسیاری از ایرانیان در سال ۲۰۲۳ با استفاده از قانون جدید کانادا در دادن اجازه کار به ویزاهای توریستی ایرانیان به کانادا مسافرت کرده اند. و بعضا کار جنرال یا همان کار عمومی هم گرفته اند. اینکه آیا آنها بتوانند با این راه اقامت دائم کانادا را هم بگیرند در حاله ای از ابهام است. در حالیکه بهترین راه برای آنها اشتغال در مشاغل تخصصی مرتبط با اقامت دایم است.

جهت اخذ اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا از طریق فامیلی و اسپانسر شیپ کلیک کنید.

روشهای معمول و متداول مهاجرت به کانادا:

روشهای معمول و متداول مهاجرت به کانادا:

چهار مورد از محبوب ترین راه ها برای مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ کدام است؟ اکسپرس اینتری- برنامه های نامزد استانی- مهاجرت تجاری- حمایت مالی یا اسپانسر چهار برنامه متداول مهاجرت به کانادا هستند. اما همانگونه که اشاره شد مناسب ترین راه مهاجرت به کانادا به شرایط افراد بستگی دارد.نسخه واحدی برای مهاجرت به کانادا مناسب همه افراد وجود ندارد.
اگر بخواهید بدانید روش پایدار و معتبر برای مهاجرت به کانادا کدام است؟ راهی جز تحصیل در کانادا نیست.
تحصیل در کانادا از بین همه روشهای اشاره شده برای مهاجرت به کانادا بهتر است. قدیمی ترین و متداول ترین و مطمئن ترین راه مهاجرت به کانادا تحصیل در کانادا است. دو گزینه برای تحصیل در کانادا وجود دارد. گزینه اول تحصیل در کانادا برای افراد زیر ۱۸ سال در مدارس شبانه روزی کانادا است . گزینه دوم افراد بالای ۱۸ یال و تحصیل در کالج ها یا دانشگاه های کانادا است.
افرادی که شرایط گزینه اول یعنی زیر ۱۸ سال دارند. مناسبترین سن برای مهاجرت به کانادا را دارند. چه همراه با والدین بیایند و چه به تنهایی به کانادا برای تحصیل اقدام کنند. حتی والدین هم با آسانترین راه ویزای همراه فرزند زیر ۱۸ سال میگیرند.در خصوص مزایای مهاجرت تحصیلی در مدارس شبانه روزی کانادا در بخش مربوطه اطلاعات جامعی ارائه شده است. چرا کانادا این همه مهاجر را می پذیرد؟

 چرا کانادا این همه مهاجر را می پذیرد؟

هدف مهاجرت کنونی، کانادا پذیرای 465000 مهاجر در سال 2023، 485000 مهاجر جدید در سال 2024 و رسیدن به نقطه عطف 500000 مقیم دائم کانادا در سال 2025 است.

با دیدن همه این اعداد قابل توجه، ممکن است تعجب کنید: چرا کانادا این همه مهاجر جدید را می پذیرد؟بیایید عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم و با درک روند جمعیت فعلی کانادا شروع کنیم.

برای درک اینکه چرا مهاجرت در کانادا مهم است، دو عامل حیاتی – پیری جمعیت طبیعی کانادا و نرخ باروری پایین در این کشور را درنظر بگیرید. این روند جمعیتی باعث کاهش بازار کار کانادا شده و از بسیاری جهات بر اقتصاد این کشور تأثیر منفی می گذارد.

براساس سرشماری 2021، از سال 2016 تا 2021، تعداد کودکان زیر 15 سال با سرعت شش برابر کندتر رشد کرده است. از تعداد افراد 65 سال و بالاتر. علاوه بر این، درصد افراد 65 سال و بالاتر در کانادا به 7 میلیون نفر افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش 18.3 درصدی بین سال های 2016 تا 2021 است. این گروه سنی کانادایی ها اکنون 19 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند. افزودن نگرانی پیرامون روندهای نزولی در رشد طبیعی جمعیت کانادا، این واقعیت است که نرخ باروری در کانادا کمتر از سطح جایگزینی جمعیت است.

دلایل پذیرش نرخ بالای مهاجرت در کانادا:

کانادا برای توسعه و رشد اقتصادی مستمر به مهاجرت نیاز دارد. ساکنان یک کشور عواملی هستند که هزینه ها و مصرف ملی را هدایت می کنند، که برای آن هر کشوری به نیروی کار قوی برای اطمینان از تولید مداوم کالاها و ارائه خدمات نیاز دارد. جمعیت ضعیف و کمبود نیروی کار، تولید و مخارج بعدی را محدود می کند، که برای رفاه اقتصادی یک کشور مضر است.خوشبختانه، افزایش مهاجرت می تواند به کانادا کمک کند تا از چنین مشکلاتی در این کشور جلوگیری کند.
ما قصد نداریم در خصوص مقوله های بدیهی و تکرای مزایای مهاجرت ؛ مراحل و شرایط و هزینه های مهاجرت به کانادا مطلبی ارایه کنیم. در صورت لزوم تمام موارد مذکور در حین مشاوره ارایه حضوری خواهد شد . مستقیما پنج برنامه برتر مهاجرتی کانادا بصورت خلاصه ارایه می گردد.

 پنج برنامه برتر مهاجرتی کانادا برای سال 2023

 پنج برنامه برتر مهاجرتی کانادا برای سال 2023

در سال 2023، کانادا همچنان به عنوان برترین کشور برای زندگی رتبه بندی می شود و مهاجرت به کانادا برای میلیون ها نفر در سراسر جهان رویایی برای نقل مکان باقی مانده است. در این مقاله شما را در مورد 5 برنامه برتر مهاجرتی کانادا در سال 2023 راهنمایی می کنیم.

اخیراً مهاجرت به کانادا چالش برانگیز تر شده است زیرا اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) استانداردهای بالاتری را تعیین کرده است. اکنون متقاضیان باید با بسیاری از برنامه‌ها، فرم‌های پیچیده و دوره‌های انتظار طولانی برای رسیدگی به درخواست‌هایشان دست و پنجه نرم كنند. این امر در مورد پردازش درخواست‌ها توسط دولت فدرال و استانی اعمال می‌شود.

با راهنمای ما در مورد 5 برنامه مهاجرتی برتر در سال 2023، بهترین مسیرها را برای زندگی جدید در کانادا بیابید.
این روشها کمک می کند برنامه ای را پیدا کنید که با اهداف و شرایط شما همسو باشد. ما بیش از ۸ سال تجربه موفق مهاجرت داریم. با مشاوره ای که به کمک به میدهیم ، می توانیم به شما در پیمایش هرگونه درخواست مهاجرتی کانادا که ممکن است داشته باشید کمک کنیم. برنامه اکسپرس اینتری

1. برنامه اکسپرس اینتری

Express Entry که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اداره می شود، درخواست های کارگران ماهر را پردازش می کند. این برای استراتژی کانادا برای جذب استعدادهای ماهر حیاتی است.

این سیستم رقابتی کاندیداهای واجد شرایط را رتبه بندی می کند و از کسانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می کند تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. عواملی مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبانی و تجربه کاری رتبه بندی را تعیین می کنند.

این سیستم سه برنامه اصلی اقتصادی فدرال را مدیریت می کند:
برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP کلاس تجربه کانادا (CEC)
برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP))
اعمال اکسپرس اینتری یک فرآیند دو مرحله‌ای است.

اولین قدم این است که نمایه خود را ارسال کنید که به موارد زیر نیاز دارد:
نتایج آزمون انگلیسی یا فرانسوی
ارزیابی مدرک تحصیلی
گذرنامه یا مدارک سفر شما

مرحله بعدی پس از انتخاب نمایه شما توسط IRCC و دریافت دعوت نامه برای درخواست (ITA) انجام می شود. از لحظه دریافت ITA 60 روز فرصت دارید تا درخواست جامع خود را برای اقامت دائم ارسال کنید. این درخواست باید شامل شواهدی از مهارت‌های حرفه‌ای، نامه‌های مرجع، سوابق تحصیلی، مهارت زبان، مدارک هویتی، مجوزهای پلیس، و اطلاعاتی درباره همسرتان باشد.

به منظور اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا از راه اکسپرس اینتری کانادا کلیک کنید.

برنامه نامزدهای استانی (PNP

2. برنامه نامزدهای استانی (PNP)

مهاجرت به کانادا را می توان متناسب با نیازهای استان های کانادا که مهارت های خاصی را هدف قرار می دهند، تنظیم کرد. برنامه‌های PNP به طور مشترک توسط دولت‌های استانی و فدرال اداره می‌شوند و به منافع استان‌ها در مورد کارگران یا کارآفرینانی که دارای مهارت‌ها و تجربه‌های خاص هستند، خدمت می‌کنند.هر استان و قلمرو «جریان‌ها» و الزامات خاص خود را دارد.

استان ها بر اساس نیاز خود برنامه های سفارشی ایجاد می کنند. این امر روند مهاجرت را سریعتر می کند و به شما امکان می دهد زودتر به کانادا بیایید تا در زمینه تخصصی خود کار کنید. برای واجد شرایط بودن برای برنامه استانی نامزد (PNP)، معمولاً باید در استانی زندگی کنید که برنامه در آن موجود است و یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. چند نمونه از برنامه های استانی عبارتند از:

  •  نامزد مهاجرت انتاریو (OINP)
  •  کارگران ماهر کبک (QSWP)
  •   نامزد مهاجرت ساسکاچوان (SINP)
  •  نامزد یوکان (YNP)
  •  PNP بریتیش کلمبیا (BS PNP)
  •  نوا اسکوشیا PNP (NSNP)

برنامه های PNP به خواسته های بازار کار پاسخ می دهد و در عین حال تعداد نامزدها را افزایش می دهد.حمایت مالی کلاس خانواده

3. حمایت مالی کلاس خانواده

یکی دیگر از گزینه های مهاجرت به کانادا، اسپانسر کلاس خانواده است. این برنامه به کانادایی ها اجازه می دهد تا از اعضای خانواده خود حمایت مالی کنند تا از طریق فرآیند مهاجرت به کانادا برای زندگی دائم در کانادا بیایند.

برای اینکه اسپانسر شوید، باید شهروند کانادا یا مقیم دائم باشید. به عنوان حامی، می توانید به کانادا بیاورید:
همسر، شریک عام یا همسر شما
فرزند شما کمتر از 22 سال سن دارد. شرایط خاص ممکن است به شما اجازه دهد از کودکانی که بیش از حد سنی هستند حمایت مالی کنید
پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ شما
هیچ شرایط مالی برای حمایت از همسر یا فرزند تحت تکفل خود در کانادا وجود ندارد. یک سری الزامات مالی برای آوردن والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود به کانادا وجود دارد.

در حال حاضر، استفاده از برنامه اسپانسر کلاس خانواده برای حمایت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود برای مهاجرت به کانادا امکان پذیر نیست، زیرا این برنامه درخواستی را نمی پذیرد.

اما، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ شما می‌توانند گزینه آمدن به کانادا را تحت رده Super Visa بررسی کنند.مجوز کار کانادا

4. مجوز کار کانادا

هنگام شروع سفر خود به کانادا، بسیاری از متقاضیان ابتدا یک فرصت شغلی در این کشور پیدا می کنند. این نه تنها به آنها کمک می کند تا تجربه کاری کانادایی کسب کنند، بلکه شانس آنها را در روند مهاجرت به کانادا نیز افزایش می دهد.

از چند طریق می توان مجوز کار را دریافت کرد:

LMIA (ارزیابی تأثیر بازار کار) بر اساس مجوز کار
مجوز کار معاف از LMIA

در شرایطی که مجوز کار مبتنی بر LMIA است، کارفرمای بالقوه کانادایی متقاضی ابتدا از طرف کارگر برای LMIA درخواست می‌کند. LMIA کارفرما باید توسط سرویس کانادا تایید شود تا کارگر برای مجوز کار درخواست دهد.

در درخواست LMIA، کارفرما باید نیاز ضروری به یک کارگر خارجی برای انجام کار و در دسترس نبودن کانادایی ها برای انجام کار را ثابت کند. کارگر می تواند پس از دریافت تاییدیه LMIA برای مجوز کار درخواست دهد. در حالی که این فرآیند می تواند پیچیده باشد، برای بسیاری از افراد شایان ذکر است، مسیر مجوز کار منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می شود.مهاجرت تجاری به کانادا

5. مهاجرت تجاری به کانادا

برنامه‌های مهاجرت تجاری کانادا با هدف ایجاد فرصت‌های جدید در بازارهای محلی با استقبال از افراد دارای مهارت و تجربه برای کمک به رشد و تسریع فرآیند مهاجرت به کانادا برنامه‌ها و ویزاهای زیر برای جذب کارآفرینان، خوداشتغالی و تاجرانی طراحی شده‌اند که شهروند کانادا نیستند. هر برنامه برای نوع خاصی از مهاجران تجاری با هدف خاصی در کانادا طراحی شده است.

برنامه خوداشتغالی: برنامه خوداشتغالی برای متقاضیانی است که تجربه خوداشتغالی دارند و قصد و توانایی ایجاد اشتغال خود را دارند و به طور قابل توجهی به فرهنگ یا فرهنگ کانادا کمک می کنند. فعالیت ورزشی.

ویزای راه اندازی: برنامه ویزای استارت آپ یکی از اصلی ترین برنامه های مهاجرت تجاری کانادا است. مسیرها برای واجد شرایط بودن برای این ویزا، متقاضیان باید یک کسب و کار راه اندازی واجد شرایط در کانادا، نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده، معیار سطح 5 زبان کانادایی به زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشند و وجوه تسویه حساب کافی را به همراه داشته باشند.

جریان‌های ویزای کارآفرین PNP: ویزای کارآفرین استانی به دارندگان اقامت دائم و اختیار زندگی و کسب‌وکار در کانادا اعطا می‌کند. شرایط صلاحیت در استان متفاوت است، اما معمولاً سرمایه گذار خارجی باید حداقل سه سال تجربه در اداره یک کسب و کار داشته باشد که پنج سال قبل از تاریخ ارسال درخواست شما به دست آمده است. کار در ظرفیت های واقعی و تمام وقت، به عهده گرفتن مسئولیت ها و وظایف مربوط به مدیریت بازرگانی و غیره.ساده ترین راه مهاجرت به کانادا:

ساده ترین راه مهاجرت به کانادا:

در حالی که روند مهاجرت به کانادا می تواند دشوار باشد، مزایای زندگی در کانادا آن را به یک سفر ارزشمند تبدیل می کند. اگر در زمینه مهاجرت به کانادا و شناسایی برنامه ای که برای شما مناسب است به کمک نیاز دارید، از تجربه موفقیت بیش از ۸ سال ما برای کمک استفاده کنید.
ساده ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟ در انتها یکی از مهمترین و موثرترین روشهای مهاجرت به کانادا را در این قسمت به شما معرفی میکنیم. تجربه سالها کار در حوزه مهاجرت به ما میگوید که هیچ کدام از پنج روش فوق جذابیت و محبوبیت دو روش ارائه شده در زیر را نخواهد داشت. اگر بدنبال ساده ترین راه مهاجرت به کانادا هستید ؛ دو روش زیر دارای کمترین هزینه و درعین حال معتبر ترین روش مهاجرتی کانادا می باشد.

پنج روش اشاره شده در بالا دارای اما و اگرهایی است که باید زمان بگذرد تا نتایج تاثیر پذیری و درجه موفقیت افراد در این روشها قابل سنجش باشد. به عبارت دیگر هر کدام از پنج روش خود دارای ریسک هایی است که افراد باید بپذیرند. در حالیکه در دو روش ذیل ریسکی در کار نیست و چنانچه متقاضی در مسیر آن قرار بگیرد ؛ بدون هیچ تردیدی به مقصد نهایی خواهد رسید. اجازه دهید مقصد نهایی را جهت راحتی کار دستیابی به حق شهروندی کانادا و اخذ پاسپورت کانادا بنامیم. اگرچه همه قضییه این نیست. این دو روش چیزی جز تحصیل در کانادا به شرح ذیل نیست:مهاجرت تحصیلی بالا و زیر ۱۸ سال:

مهاجرت تحصیلی بالا و زیر ۱۸ سال:

تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در کانادا
تحصیل افراد بالای ۱۸ سال در کانادا
راحت ترین راه مهاجرت به کانادا:
به جرات میتوان گفت که هر دو روش بسیار آسان ؛ مطمئن و معتبر میباشد ؛ بخصوص روش اول یعنی افراد زیر ۱۸ سال بسیار مناسب تر است. بصورت یک قاعده کلی هر چقدر سن افراد کمتر باشد؛ انعطاف پذیری و سازگاری با محیط و یادگیری آنها بیشتر است. اهمیت این عوامل در کانادا بسیار پر رنگ تر است و شاخص های تعیین شده در سیستمهای کانادا از جمله اکسپرس اینتری هم تایید کننده این موضوع می باشد.
فقط یکی از موضوعات مهم در خصوص تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال که به تنهایی به کانادا می آیند. دلواپسی و نگرانی والدین است که ما این موضوع را در بخش مربوط به تحصیلی فرزندان زیر ۱۸ سال در ارپا و کانادا تشریح کرده ام.
مضافا کانادا به راحتی ویزای توریستی ۶ ماهه اقامت قابل تمدید یا به عبارتی ویزای ۱۰ ساله مولتی به والدین فرزندان می دهد. که البته ویزای ۱۰ ساله مولتی کانادا برای ما ایرانیان ۵ ساله است. چون پاسپورت ما بیش از پنج سال اعتبار ندارد وگرنه به ما هم مانند سایرین مولتی ۱۰ ساله می دادند.
شایان ذکر است با ویزای توریستی مولتی ۵ ساله امکان کار کردن در کانادا مقدور نیست. اگر چه در مقطعی در سال ۲۰۲۳ تا آخر فوریه ۲۰۲۴ ؛ دولت کانادا به لحاظ شرایط داخل ایران ؛ اجازه کار یا همان اوپن ورک پرمیت ( open work permit ) را به ایرانیان با توریست ویزا داد. اما اینکه تمدید شود یا خیر نیاز به زمان دارد.
در هر صورت منظور ما این است که با وجود امکان دیدار والدین از کانادا ؛ موضوع دلواپسی از تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال در کانادا محلی از اعراب ندارد. ویزای کانادا و اوپن ورک پرمیت ایرانیان یا اجازه کار کانادا ( open work permit ):

 ویزای کانادا و اوپن ورک پرمیت ایرانیان یا اجازه کار کانادا ( open work permit ):

این خط مشی عمومی برای واجدین شرایط ایرانی کانادا به عنوان مقیم موقت در سال ۲۰۲۳ تنظیم شد. دارندگان ویزای توریستی کانادا با حضور در خاک کانادا تا تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ می توانند درخواست اجازه کار بدون هزینه را بدهند.
اتباع ایرانی با پاسپورت معتبر ایرانی و دارای وضعیت اقامت موقت معتبر(ویزای توریستی کانادا) در کانادا؛ مجازند به صورت آنلاین درخواست اوپن ورک پرمیت یا همان مجوز کار آزاد دهند.

از اول مارس 2023، این اقدامات برای ایرانیانی که مایل به تمدید وضعیت موقت خود در کانادا و جابه‌جایی بین دوره‌های موقت هستند، آسان‌تر می‌شود.
در حالت کلی و بصورت معمول در کانادا ؛ چنانچه یک دانشجوی بین المللی هستید که از یک موسسه آموزشی مشخص فارغ التحصیل شده است . ممکن است واجد شرایط برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی باشید.روش اوپن ورک پرمیت ایرانیان:

روش اوپن ورک پرمیت ایرانیان:

اما در این حالت خاص ؛ ساکنان موقت ایرانی در کانادا می توانند اقامت خود را در کانادا به صورت رایگان با درخواست تمدید وضعیت اقامت موقت فعلی خود ادامه دهند.سیاست عمومی جدید به اتباع ایران در کانادا اجازه می دهد برای مجوزهای کار، با ویزای توریستی و مولتی کانادا درخواست دهند.
در این حالت ؛ برای درخواست مجوز کار آزاد ( open work permit ) در کانادا به پیشنهاد شغلی نیاز نیست. اساسا در کانادا برای اجازه کار آزاد ؛ نیاز به کارفرما ندارد و به مکان خاصی هم مرتبط نیست. در حقیقت مختص شغل خاصی نیست. می تواند در هر شغل یا شغلی در کانادا کار کند.
در واقع IRCC اقدام جدیدی برای تمدید ویزای موقت ایرانیان اعلام کرد. اقدامات جدیدی برای تسهیل تمدید ویزای موقت برای ایرانیانی که قبلاً در کانادا هستند و یا با ویزای توریستی در حال آمدن به کانادا هستند وضع کرده است.

کسانی که به دنبال مهاجرت از ایران به کانادا هستند، این گزینه را دارند که وارد استخر اکسپرس انتری شوند یا برای یک برنامه نامزد استانی که به نام PNP نیز شناخته می شود، درخواست دهند. اکسپرس اینتری محبوب ترین و معمولاً سریعترین برنامه برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق آن است. با این وجود؛ ساده ترین راه مهاجرت به کانادا تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در کانادا است.قانون مجوزهای کار آزاد در کانادا:

قانون مجوزهای کار آزاد در کانادا:

مجوزهای کار آزاد ( open work permit ) نیازی به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) ندارند و هیچ شرایطی برای مکان یا کارفرمای خاصی ندارند. همسران، شرکا و وابستگان ساکنان دائم، شهروندان، کارگران موقت و دانشجویانی که قبلاً در کانادا هستند واجد شرایط مجوز کار آزاد هستند. این در واقع اقدام جدیدی است که توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در ماه می 2023 برای ایرانیان اعلام شد.
آیا می توانم در حالی که منتظر مجوز کار باز هستم، کانادا را ترک کنم؟
سفر به خارج از کانادا در حالی که مجوز کار شما در حال بررسی است ؛ اگر برای تمدید مجوز کار خود درخواست داده اید و قصد دارید در حالی که درخواست شما در حال انجام است به خارج از کانادا سفر کنید، می توانید آن را ترک کنید و برگردید.
بطور معمول هزینه درخواست اپن ورک پرمیت یا همان مجوز کار آزاد در کانادا مبلغ ۱۰۰ دلار کانادا است. اما برای ایرانیان رایگان است.

شما میتوانید در مورد اقامت اروپا از راه تمکن مالی اطلاعات کاملی با کلیک کسب نمایید.

 سوالات متداول در مورد روشهای مهاجرت به کانادا:

روشهای مهاجرت به کانادا

۱- چرا کانادا این همه مهاجر میپذیرد ؟

مهاجران به اقتصاد کمک می کنند و برای کانادایی ها شغل ایجاد می کنند. قدرت اقتصاد کانادا تا حدی با تعداد افرادی که کار می کنند (معروف به نیروی کار) و مالیات پرداخت می کنند تا خدمات عمومی ما مانند مراقبت های بهداشتی را تامین کنند، اندازه گیری می شود.

۲- چرا مهاجران برای کانادا مهم هستند؟

مهاجران به اقتصاد کمک می کنند؛ اقتصاد کانادا تا حدی توسط نیروی کار و پرداخت مالیات آنها محاسبه می شود. هر چه مهاجران بیشتر کار کنند، نیروی کار قوی‌تر می‌شود، به‌ویژه زمانی که جمعیت ملی در حال افزایش سن، بازنشستگی و نداشتن فرزندان به اندازه قبل است.

۳- دلایل پذیرش ترخ بالا مهاجر توسط دولت کانادا چیست؟

کانادا دارای جمعیت سالخورده و نرخ زاد و ولد پایینی است، به این معنی که تعداد جوانانی که وارد بازار کار میشوند برای جایگزینی با افرادی که در حال بازنشستگی هستند وجود ندارد. در نتیجه، کانادا باید مهاجران را برای پر کردن مشاغل در طیف گسترده‌ای از صنایع، از جمله مراقبت‌های بهداشتی، فناوری، و ساخت‌وساز بیاورد.

۴- چرا کانادا به شهروندان نیاز دارد؟

چرا کانادا به مهاجر نیاز دارد؟ کانادا از سطوح بالای مهاجرت استقبال می کند تا اقتصاد خود را قوی نگه دارد. کانادا یکی از مسن ترین جمعیت جهان و همچنین یکی از پایین ترین نرخ تولدها در جهان است. این باعث ایجاد فشارهای اقتصادی و مالی می شود.

۵- اهداف مهاجرت برای کانادا چیست؟

به دنبال مسیر برنامه 2023-2025، کانادا قصد دارد از 485000 ساکن دائمی جدید در سال 2024، 500000 نفر در سال 2025 و فلات با 500000 نفر در سال 2026 استقبال کند. 

<< 1 >>


اقامت اروپا از طریق استارتاپ اقامت اروپا از طریق استارتاپ
اقامت اروپا https://caspianmohajer.com/%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA/%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86%db%8c/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا